Hulp bij de registratie

 

Waarom moet ik mij registreren?
Registratie is niet verplicht, maar wel nodig om gebruik te kunnen maken van een aantal functionaliteiten. Ons systeem is bijvoorbeeld zo opgebouwd dat je zoekopdrachten en -resultaten kunt opslaan als favoriet. Dat kan handig zijn wanneer je op een later moment verder gaat met het onderzoek. Dit soort gegevens kunnen alleen voor je worden bewaard wanneer je een eigen account hebt.

Daarnaast kun je zonder registratie geen foutmeldingen doorgeven of opmerkingen plaatsen. Enerzijds om zo te voorkomen dat het systeem wordt misbruikt, anderzijds om ervoor te zorgen dat de betreffende archiefinstelling (indien nodig) contact met je kan opnemen. Andere gebruikers kunnen de foutmeldingen en opmerkingen bij de aktes ook zien. Het is daarom belangrijk dat er enige controle kan worden uitgeoefend bij ongewenste situaties en taalgebruik.

Welke registratievormen zijn er?
Meer informatie over de verschillende registratievormen vind je op de pagina bestel een abonnement.

Hoe kan ik mij registreren?
Je kunt jezelf eenvoudig online registreren door op de gouden Mijn CBG-knop rechts bovenaan deze pagina te klikken.

Een premiumtoegang afsluiten, verlengen of opzeggen?
Een Premium maandtoegang of jaartoegang afsluiten gaat digitaal via 'Mijn CBG'. Kies, nadat je bent ingelogd, voor de optie 'Bestellen' in het uitklapmenu. Je premiumtoegang gaat direct in, geldt voor ten minste één jaar en wordt - zonder tegenbericht - na een jaar automatisch verlengd. Voor het aflopen van het jaar ontvang je een factuur voor het volgende jaar. Opzeggen kan uiterlijk één maand voor het einde van het abonnementsjaar.
Een maandtoegang is dertig dagen geldig vanaf het moment van afsluiten, en stopt daarna automatisch.

Welke betaalmethoden zijn er?
Je kunt een Premiumtoegang betalen met iDEAL, Visacard, Mastercard en een bankoverboeking. Wanneer je kiest voor een bankoverboeking kan het een paar dagen duren voordat WieWasWie jouw betaling heeft ontvangen. Daarna zal jouw toegang automatisch worden opengesteld. Bij de overige betaalmethoden wordt de toegang voor jou direct opengesteld.

Account bestaat al, hoe kan dat?
Vermoedelijk heb je al eerder een account gehad bij WieWasWie of een poging gedaan om een account aan te maken. Kies eerst (rechtsboven) voor 'Inloggen'. Wanneer je het bijbehorende wachtwoord bent vergeten kun je een nieuw wachtwoord instellen door bij het login-scherm op de link 'Wachtwoord herstellen' te klikken. Vul vervolgens het betreffende e-mailadres in en klik op 'Verstuur'. Je ontvangt nu een e-mail om een nieuw wachtwoord te kunnen instellen, waarna je weer kunt inloggen.